Milou Bicker - Praet
Projectmanager
Projectnaam:
ACE Amsterdam
Opdrachtgever:
VORM
In het groene Amsterdam Nieuw-West, ten noorden van De Sloterplas, verrijst op de locatie van het voormalige tenniscomplex ‘Amsterdam Community Estates’. Het concept van ACE is eenvoudig: Door de tennisbanen en bijpassende horeca op elkaar te plaatsen ontstaat ruimte voor woningbouw. Daar wordt een 3-in-1 school aan toe gevoegd, zodat er een inclusieve wijk ontstaat waar men waar men kan wonen, leren, sporten en recreëren. Onze taak? Dit innovatieve project goed in de markt zetten. Door een sterke naam, een doordacht concept en door high-end visuals en foto's, hebben we een uniek geheel neergezet; een branding die perfect matcht met de doelgroep.
Onze diensten:
naam ontwikkeling
De kenmerkende tennisvelden combineren met hoogwaardig wonen en leven. Dat was de start van de brainstorm. En na uren zwoegen hadden we het: Amsterdam Community Estates, oftewel ACE. Het verbindt precies die juiste elementen; een nieuw stuk Amsterdam voor iedereen; een community met sociale diversiteit en de real estate van de woontorens en voorzieningen. En laat ACE nu ook nog eens een tennis term zijn. Het cirkeltje was rond.
tone-of-voice
Met zijn duidelijke kleuren en urban typografie hebben wij een uitgesproken huisstijl neergezet. En de gekozen tone-of-voice sluit naadloos aan. Krachtig, direct en zelfverzekerd. Stevig – met beide benen op de grond. Dat is ACE. Do you match?
communicatie middelen
Gebaseerd op de architectuur van de gebouwen en de lijnen van een tennisveld, hebben we kenmerkende stroken consequent doorgevoerd. Of het nu een social media post betreft of een tas – een goede branding is overal en altijd hetzelfde. En het geheel? Krachtig, stoer en stads. Precies wat het uitstralen moet.
visuals
Architectonische lijnen. Unieke composities. ACE kent mooie kenmerken. En wat brengt dat perfect in beeld? Precies. Visuals. En niet zomaar visals, maar high-end visuals. Visuals die niet van echt te onderscheiden zijn. Visuals die zeggen wat het is. Visuals die een verhaal vertellen.
Enthousiast geworden over deze case en wil jij ook een sterk vastgoedproject neerzetten? Mail of bel direct met Jeffrey en we komen graag met je in contact!
Jeffrey Bervoets // Creative director