Milou Bicker - Praet
Projectmanager
Projectnaam:
SOZA Den Haag
Opdrachtgever:
VORM
Wonen, werken en ontspannen in een bruisende omgeving. Welkom in SOZA. Op het terrein van het voormalig ministerie van Sociale Zaken in Den Haag verrijst een modern en groen niewbouw complex met circa 1.200 woningen, 24.000 m² hoogwaardige kantoorruimte en een scala aan diverse voorzieningen. Met een focus op luxe en een link naar urban kregen wij de opdracht deze twee waardes te combineren tot één branding. Een exclusieve stijl met een alternatief, stads karakter. Wij zijn de uitdaging aangegaan.
logo en vorm
Gebasseerd op de vier kenmerkende torens hebben wij vanuit isometrie een grafische beeldtaal ontworpen. Als hét element van de branding hebben wij deze als het fundament genomen voor de gehele huisstijl. Met zwart-wit als basis werd het geheel krachtig, strak én tijdloos. En dat moet wel voor een project die nog ruim tien jaar in de markt blijft.
typografie
Hoe breng je exclusiviteit en urban samen? Waar vindt luxe het raakvlak met een alternatief, stads karakter? Voor die uitdaging stonden wij. En we hebben de oplossing gevonden in de typografie. Door de combinatie van twee verschillende lettertypes – die elkaar beide versterken – kregen we wat we wilden. Een luxe en urban stijl. Tijdloos en tegelijkertijd trendy.
website
Als het centrale communicatiemiddel verdiende de website onze grootste zorg. Met een uitgedachte structuur en opgezet stroomschema begonnen we aan de eerste fase: het ontwerp. Pas toen dat helemaal was uitgedacht, begonnen we aan fase twee: de technische realisatie. Met effecten, animaties en bewegingen kwam het geheel tot leven. Het werd bruisend, actief en hip. Precies wat SOZA is.
communicatie
Een branding werkt alleen wanneer deze consistent wordt doorgevoerd. Met andere woorden: of het nu een social media post betreft of een abri campagne, overal en altijd moet de huisstijl hetzelfde zijn. Dezelfde kleuren. Dezelfde vormen. Dezelfde tone-of-voice. Alles hetzelfde. En dan de oude truc toepassen: herhalen, herhalen en nog eens herhalen. Mensen zullen het opslaan, herkennen en vervolgens over gaan tot actie. En daar doen we het uiteindelijk voor.
Enthousiast geworden over deze case en wil jij ook een sterk vastgoedproject neerzetten? Mail of bel direct met Jeffrey en we komen graag met je in contact!
Jeffrey Bervoets // Creative director