0%
Group 35

Branding is meer dan een logo. Het is je beeldtaal. Het zijn je kleuren, typografie, vormen en fotografie. En dat allemaal straalt precies uit wat jouw vastgoedproject kenmerkt. Of het exclusieve villa's of rijwoningen voor starters betreft, ieder project verdient een eigen en vooral passende branding

nuvastgoed-branding-5880
Ace amsterdam posters

Bedenken jullie ook projectnamen? Maken jullie ook brochures volledig op? En regelen jullie dan óók alle teksten? Het antwoord is altijd: ja, dat doen we! Of het nu een flyer is, een social media post, een bouwbord of een advertentie; van eerste schets tot gedrukte brochure, wij doen het echt allemaal. En ook nog eens allemaal onder één dak.

Van eerste
schets
tot gedrukte
brochure

Ieder communicatiemiddel bouwt voort op de visuele identiteit, oftewel een huisstijl. En de totstandkoming van een krachtige huisstijl kent bij Nuvastgoed 4 heldere stappen.

1. IDENTITEIT

De eerste stap is op zoek naar de kern. Want een sterke kern is het halve werk. De kern vormt de basis van hoe je een vastgoedproject in de markt zet. Het is de kapstok (uitgangspunt) waar alles aan opgehangen kan worden.

Door middel van een brainstormsessie gaan we op zoek naar deze kern, de essentie. Wat maakt jouw vastgoedproject uniek? Wie is de doelgroep? En waarom zou zij hier willen of moeten wonen? Met andere woorden: wat zijn de waarden en idealen van het project? 

2. concept

Na het helder hebben van de identiteit, gaan wij er voor zorgen dat dit creatief tot uiting komt. Waar de identiteit de kern en basis vormt, daar is het concept de visuele en communicatieve vertaling daarvan.

We zoeken naar het juiste verhaal - de brandstory; wat raakt de identiteit en de doelgroep? Vanuit het oogpunt van de doelgroep formuleren we de meerwaarde van het project in een belofte. Daaruit rolt een passende projectnaam met een sterke en bovenal overtuigende pay-off. Het project krijgt steeds meer gevoel en karakter.

3. realisatie

Na de conceptpresentatie – en een groen licht van jullie natuurlijk – gaan wij het geheel uitwerken. De realisatie vormt de concrete doorvertaling naar beeld, kleur, typografie en stijlelementen. Maar ook het beeldgebruik en de tone-of-voice horen hier bij; spreken we in u of in jij en welk gevoel moeten de foto's en video's uitstralen? Allemaal bouwstenen voor een goede huisstijl.

Belangrijk tijdens de realisatie is de juiste beleving. Wordt het gerealiseerde beleefd op de manier die aansluit bij de vastgestelde identiteit van het vastgoedproject? Worden de kernwaardes van het project correct vertaald? Met interne controles toetsen wij of de uitingen op de juiste manier handen en voeten krijgen. 

4. bewaking

Met het creëren van de identiteit, het concept en de concrete realisatie zijn de eerste grote stappen gemaakt. Maar daarmee is het niet afgerond. Misschien begint het zelfs hier. Want ieder vastgoedproject kent meerdere fases en het is van groot belang dat de identiteit bewaakt wordt in iedere fase. Met andere woorden: wordt de huisstijl consequent doorgevoerd op alle middelen? 

Om de bewaking te waarborgen, maken wij een helder en duidelijk huisstijlhandboek; een brandbook. Het zorgt ervoor dat de huisstijl consistent doorgevoerd wordt en dat alles wat gemaakt wordt, past bij de identiteit van het vastgoedproject.

Branding kent twee hoofdcategorieën: strategie & design en communicatie & creatie. De eerste categorie vormt de basis – de visuele identiteit – de tweede categorie bestaat uit de middelen.

Strategie & design

Strategie en positionering
Storytelling
Projectnaam + pay-off
Conceptontwikkeling
Logo en huisstijl
Brandbook

Communicatie & creatie

Brochures
Bouwborden
Advertenties
Bouwhekdoeken
Folders en flyers
(Digitale) nieuwsbrieven
(Abri) posters
(Verkoop)evenementmiddelen
Copywriting
Social media (campagnes)
Omgevings- en wegenkaarten
Situatietekeningen

Bekijk de laatste brochures

Meer weten of een
afspraak inplannen?

Jeffrey Bervoets Nuvastgoed

Heb je een vraag over branding of wil je direct aan de slag? Mail of bel met Jeffrey en we komen graag met je in contact!

Jeffrey Bervoets  //  Creative director

Laatste cases  //  Laatste cases  //  Laatste cases  //  Laatste cases  //

EVE preview

EVE Leidschendam-Voorburg

branding  //  websites

Brochure 2127 webp

WijCK Pijnacker

branding  //  visuals  //  
foto & video  //  websites

Nuvastgoed   Brainstorm 0223
nuvastgoed-branding-5677