Milou Bicker - Praet
Projectmanager
Projectnaam:
WijCK Pijnacker
Opdrachtgever:
Dura Vermeer
In Pijnacker-Nootdorp verschijnen langzaam de unieke woongebouwen van WijCK. Met circa 330 koop- en huurappartementen biedt dit moderne nieuwbouwproject straks woning voor jong en oud, voor singles en gezinnen en voor lage en hoge inkomens. Deze gemixte doelgroep en de levendige en groene buurt die het gaat worden, kenmerken WijCK. WijCK is een beetje stads en tegelijkertijd dorps. En in samenwerking met De Wijde Blik hebben wij, in opdracht van Dura Vermeer, dit project een visuele identiteit gegeven. We hebben het een gezicht gegeven. Een look & feel die naadloos aansluit op de kernwaarden van WijCK.
branding
WijCK wordt een levendige en groene buurt. Een beetje stads en tegelijkertijd dorps. Groot genoeg voor gezellige levendigheid op straat. Klein genoeg om bekenden tegen te komen. Wijck is vriendelijk. WijCK is thuiskomen. De branding hebben we op ieder terrein laten aansluiten op deze waardes. De kleuren geven het levendige karakter weer, de vormen visualiseren het thuisgevoel en het beeldgebruik laat de mens en de ontmoeting zien. En het geheel zit daarmee precies op het snijvlak van stads en dorps. Precies wat WijCK is.
visueel verhaal
Om het concept van 'Mijn Wijck – Jouw Wijck – Onze WijCK' meer emotie te geven en het ontmoeten nog beter te visualiseren, hebben wij er een gezicht aangegeven. Letterlijk een gezicht. We hebben mensen in beeld gebracht en ingespeeld op het persoonlijke karakter. Door deze directe identificatie van de doelgroep, voelen mensen zich sneller verbonden dan wanneer we slechts stenen tonen.
iconische WijCKmus
Speciaal voor WijCK ontwierp streetart Frankey een iconisch beeld: een 4 meter hoog en 6 meter brede mus. "De WijCKmus zorgt direct voor een lach op je gezicht," vertelt Frankey. Met zijn gespreide vleugels heet de WijCKmus, als beeld van huiselijkheid en gezelligheid, je welkom. Dit icoon hebben wij verder geïntegreerd in de huisstijl en op diverse middelen toegepast.
brochure
De bijna 100 pagina's tellende brochure vormde één van de hoofd communicatie middelen van het project. En alles was gedacht. Naast een uitgebreide intoductie over het plan, de locatie en het groene karakter van WijCK, kende ieder woningtype zijn eigen pagina's met kenmerken en plattegronden. De topappartementen kregen met hun unieke plattegrond zelfs een uitklap pagina. De brochure klopt van A tot Z.
visuals
Visuals mochten natuurlijk niet ontbreken. Ook daarin hebben wij de brand story verder uitgewerkt. Met warme en vriendelijke beelden en met levendige situaties vol mensen en ontmoetingen, brachten we WijCK nog verder tot leven. Wordt onze WijCK ook jouw WijCK?
Enthousiast geworden over deze case en wil jij ook een sterk vastgoedproject neerzetten? Mail of bel direct met Jeffrey en we komen graag met je in contact!
Jeffrey Bervoets // Creative director