0%

BPD kiest voor Nuvastgoed

03 september 2024

In het voorjaar van 2024 heeft BPD een pitch uitgevraagd. Drie marketingbureau's kregen de kans om een onderscheidend  creatief concept neerzetten voor een bijzonder project midden in Het Gooi. De winnaar mag de gehele marketing en communicatie verzorgen. En raad eens wie er won?

Scroll
Bpd samenwerking

Het project In Het Gooi ligt Crailo; een gebied waar dienstplichtige militairen werden opgeleid en de eerste opvang werd geboden aan asielzoekers. Inmiddels zijn er concrete plannen om het gebied te transformeren naar een levendige wijk waar gewoond, gewerkt en gerecreëerd wordt. En het unieke hieraan? Met een moderne, luxe woning van ruim 1 miljoen euro woon je niet zomaar in Het Gooi, je woont in een volledig groene omgeving. Letterlijk woon je tussen de bomen – terwijl je binnen no-time in Amsterdam staat. In Crailo is de natuur je voor- én je achtertuin. Door de combinatie met de cultuurhistorische sferen en het creatieve programma van het kazerneterrein – veel oude militaire gebouwen krijgen een nieuwe, sociale invulling – heeft Crailo een geheel eigen karakter dat je nergens anders tegenkomt. En daar komt bij dat het project een zeer duurzaam woonconcept moet worden. Bewoners beheren straks hun eigen energiecorporatie en kunnen hiermee off-grid leven. Om een lang verhaal kort te maken: een bijzonder project voor een exclusieve doelgroep.

Onze opdracht
Een creatief concept, doordacht en onderscheidend. Dat waren de eisen voor het marketingplan. En meer nog, BPD stond open voor een out-of-the-box idee. Hoewel we een redelijk veilig concept hadden gemaakt, hebben we in de laatste 5 minuten van de presentatie tóch iets gepresenteerd wat compleet buiten de kaders ging. En dat gaf de doorslag. De 'jury' van BPD – bestaande uit verschillende projectontwikkelaars en marketing adviseurs – waren enorm positief. We wonnen de pitch en enthousiast zijn we aan onze samenwerking gestart. Op dit moment zijn we op de achtergrond druk bezig met het opzetten van social media en het ontwerpen van campagnebeelden.

En wat was dan het geniale idee? Daar ben je natuurlijk benieuwd naar! De doorsnee manier van vastgoedmarketing is in theorie eenvoudig: je presenteert de USP's van het project op een mooi aangeklede manier richting de doelgroep. Je wilt verleiden, overhalen en aanzetten tot het inschrijven op een woning. 'Duurzaam wonen in het groen'; 'Exclusieve kans met grote achtertuin aan het water'; 'Luxe appartementen met uniek uitzicht voor de stad'. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar je kan het ook anders doen. Soms móét je het anders doen. Want hoe val je op in een jungle aan 'duurzaam', 'groen' en 'uniek'? Roept dat niet ieder project? Om die reden hebben wij een 3 delige campagne voorgesteld, waarvan het eerste deel precies het tegenovergestelde van normaal is. Anti-marketing dus. Op de achtergrond zijn we nog druk bezig, maar houdt onze projecten in de gaten; binnenkort verschijnt de complete case.

Auteur: Karel van der Plas // Art director